Dijital PazarlamaSEO

No Title, No Description

Let’s Party, Call To Action!

SEO yaparken en çok dikkat etmeniz gereken şeylerden ikisi başlık ve açıklama yazıları. Aslında her sayfamızda amaç harekete geçirmek. Google artık kullanıcıları harekete geçiren, onları eğlendiren sayfaları daha çok seviyor. Çünkü kullanıcılar da bunu seviyor. Anahtar kelime kalabalığıyla boğulmuş ya da ansiklopedi yazıları gibi okunması zor içerikleri bi’ kenara  bırakın. Biraz özgün olun,  Google en değişimizi seviyor 🙂

Reklamcılık Aslında Bir Eğlence Sektörü

Farkettiniz mi bilmiyorum ama bütün sektörlerde reklamcılık eğlenceye doğru evriliyor. Radyo ve televizyon reklamları, büyük firmaların youtube reklamları, hepsi ama hepsi insanı güldürerek harekete geçiriyor. Evet, bazen duygusal reklamlar da oluyor. Fakat geneline baktığımızda hep aklımızda gülücükler bırakan reklamlar oluyor.

Sitemizi arama motoruna göre optimize ederken başlık ve açıklamalar yazıyoruz değil mi? Anahtar kelimelere de en çok burada dikkat ediyoruz. Aslında her başlık ve açıklamamız bir reklam metni deseydim, yine aynı sıkıcı şekilde başlık yazmaya devam mı ederdiniz? Fikirlerinizi değiştirmeyi hedeflemiyorum tabii ki. Ama kendi fikirlerimi sizinle paylaşıyorum.

Peki bu bilgiyi SEO yaparken nasıl kullanacağız? 

Başlık yazarken 60 karakter açıklama yazarken mobilde 130 karakter kullanabiliyoruz. Bunu en etkili kullanmanın yöntemlerini size açıklamaya çalışıyorum. Şöyle düşünelim Google’ı açtınız ve bir arama gerçekleştiriyorsunuz. Aramamız da “sakal ekimi” olsun. Arama sonuçlarında ilk üçteki sayfaya tıklama ihtimalim %70 fakat gözümün ucuna alt sıralardaki “Sakal Erkeğin Makyajıdır – Sakal Ekiminde Son Teknoloji ” başlıklı bir yazı ilişiyor. Bir anda tüm kaideleri bozup alt sıralara yöneliyorum. Açıklama yazısını da okuduktan sonra karar veriyorum. Siteye girdiğimde beni sıkıcı bir yazı beklemediğini düşünüyorum ve tıklıyorum. Yani harekete geçiyorum!

Demek ki üst sıralarda olmaktan daha önemli şeyler de varmış. 

E-Ticarette Başlık ve Açıklama

Google arama sonuçlarını her zaman büyük bir caddeye benzetiyorum. Onlarca mağaza hepsi aynı işi yapıyor caddeye girdiğimde muhtemelen en baştaki mağazalardan birine gireceğim fakat ileride bir mağazanın tabelasındaki KAMPANYA yazısını görüp kararımı değiştirebiliyorum. Kampanya, indirim, sezon sonu, outlet , fırsatlar, avantajlar… Hangi mağaza beni daha çok cezbedecek. Aslında amacımız bu olmalı. İnsanları harekete geçirmek. Bu yüzden No title, no description; let’s party, call to action!

Harekete geçirmek için harekete geçin! Tüm başlık ve açıklamalarınızı gözden geçirin. Rakiplerinizden ne kadar farklısınız?

3 Yorum

  1. Gerektiği zaman bot gibi kimi zamanda son kullanıcı gibi düşünerek siteleri oluşturmak gerekiyor. Siz yazınızda farklı olmayı hedefleyin şeklinde öneride bulunmuşsunuz kesinlikle doğru tespit.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir