SEO

Gerçek SEO Nedir? Ne Değildir?

SEO denilince bazılarımızın aklına “birkaç backlink paketi alayım biraz da anahtar kelime eklerim birkaç aramada en üst sırada görünürüm.” şeklinde düşünceler geliyor. En baştan söylüyorum, böyle düşüncelere sahip olanlar lütfen blogumu terketsin 🙂 Ya da okumaya devam edip “Gerçek SEO nedir? Ne değildir? Nasıl Yapılır?” bunları öğrenebilirler. Ayrıca SEO PAKETLERİ diye bir şey yoktur. Blogumu takip ederseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız 🙂

SEO Nedir? sorusunun cevabı aslında basit. “Arama Motoru Optimizasyonu“dur. Burada sormamız gereken asıl soru  Arama Motoru nedir? ve optimizasyon nedir? olmalı. SEO’ya başlamadan önce bu iki terimin ne olduğunu çok iyi biliyor olmalısınız. Aksi taktirde yaptığınızı sandığınız işin içinde kaybolursunuz. Ben size A’dan Z’ye adım adım SEO’yu anlatırken özellikle  bu işin tekniklerine girdiğimde neyin ne olduğunu ve nereden geldiğini anlamanız için, burada yazılanları çok iyi anlamanız gerekiyor.

Arama Motoru Nedir?

Herkesin anlayabileceği şekilde arama motoru, Google, Yandex, Bing, Yahoo, Baidu gibi araçlardır. Temel olarak internette aradığımız herhangi bir sorguya uygun internet sayfalarını önümüze getirmeye yararlar.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

İlk kuruldukları zamanlarda çok basit çalışıyorlardı. Örneğin “seo” araması yaptınız, karşınıza içerisinde seo keywordu (anahtar kelimesi ) bulunan sayfaları çıkarıyordu. Gerçi Google haricinde diğer arama araçları hala aynı şekilde çalışıyor. Peki bu kadar sayfayı nasıl tarıyorlar ve önümüze çıkan sonuçları nasıl sıralıyorlar?

Arama motorları internet veri tabanında bulunan tüm sayfaları örümcek adı verilen botlar sayesinde günlük olarak tarar. Bu botları aslında müfettiş gibi de düşünebiliriz. Ellerine kağıt kalem alıp gelirler ve sitenizi denetlemeye başlarlar, beğendikleri yerleri diğer benzer yerler ile kıyaslarlar. Sitenize girerken müfettiş botlarımıza bazı komutlar veririz. Bunlar ise “Robots.txt ve Sitemap.xml” adı verilen dosyalardır. İnternet sayfalarımızın olmazsa olmazıdır ve doğru şekilde yapılandırılması gereklidir.

Not: İlerleyen yazılarımda Robots.txt dosyasının ve Sitemap.xml site haritasının optimizasyonları ve yapılandırması hakkında detaylı bilgiler vereceğim. 

Arama motoru botları sitemizi taradı, kenara koydu. Ardından sonuçları sıralamaya alma işi gelir. Bu noktada sürekli güncellenen algoritmalar geliyor. Google; Panda, Penguin ve Hummingbird gibi algoritmalar ile site tarama, denetleme, sıralamaya alma ve cezalandırma işlerini yürütüyor. Panda ve Penguin algoritmalarında yaşanan güncellemeleri takip etmenizi öneriyorum. Google algoritmalarının genel işleyişi hakkında detaylı bilgi vermeyi sevmiyor fakat bazı ipuçları ile bizleri uyarıyor.

Diğer arama motorlarını dışlamak gibi olmasın ama SEO yaparken dünyanın en çok kullanılan arama motoru olarak Google’ı temel alıyoruz.

Konuyu karıştırmadan sıralama konusuna tekrar dönecek olursak, Google’ın algoritmaları temel olarak kullanıcısına iyi bir deneyim yaşatmak için uğraşır. Bu noktada ise site sahiplerini ilgilendiren kısım SEO serüveni başlıyor. Umarım SEO’ya neden ihtiyacımız olduğunu anlamışızdır.

Not: Google’ın çalışma prensipleri hakkında merak ettikleriniz yorum kısmında belirtirseniz yardımcı olabilirim.

Optimizasyon Nedir?

Genel olarak iyileştirme tabiriyle kullandığımız optimizasyon, belirli kriterleri yerine getirmek için yapılan bir uyum sağlama sanatıdır. Peki arama motorunda sıralama elde edebilmek için sanatkar mı olmalıyız? Evet, SEO da bir sanattır. SEO uzmanı ise sanatçıdır.  Eski bir tartışmayı hatırlatalım şimdi. “Sanat, sanat için mi yapılır? Toplum için mi?” bunu biraz düşünmenizi istiyorum. SEO’yu kimin için yapacaksınız? Sadece Google için mi? Yoksa sitenize gelen ziyaretçi için mi?

Eğer düşündüyseniz içinizi rahatlatacak bir şey söyleyeyim. Google, ziyaretçiniz için çalışmanızı istiyor 🙂

Arama Motoru kısmı tamam, Optimizasyon kısmı da tamamsa SEO’ya geçelim.

SEO Ne Değildir?

SEO, asla backlink paketleri, sayfamızın içine basılan onlarca anahtar kelime veya basit bir şekilde All in SEO, Yoast gibi araçların kurulumu ya da sitenize sahte trafik çekmek değildir. Ve kesinlikle “hacklink” adı verilen illete bulaşmayın. Google’ı hackleyemezsiniz arkadaşlar boşuna hayallere kapılmayalım. “Bir günde 1.sıra garantili” diye başlayan reklamlara asla tıklamayın. SEO bunlar değildir.

SEO’nun ne olmadığı kısmında anlaştıysak, gerçek SEO’nun ne olduğunu artık anlayabiliriz demektir.

Gerçek SEO Nedir? 

SEO, arama motorlarının (Google, Yandex, Bing, Baidu ) kullanıcılarına iyi deneyim yaşatmak amacıyla oluşturduğu algoritmalar doğrultusunda, arama sonuçlarında üst sıralarda yer edinebilmek için yapılan iç ve dış optimizasyonlardır.

Yazının üst kısmını okuyan arkadaşlar yaptığım tanımı kesin olarak anlamışlardır diye umuyorum. Zira biraz uzun bir cümle oldu kusuruma bakmayın.

SEO hakkında bugün anlatacaklarım bu kadar. İlerleyen zamanlarda daha çok SEO teknikleri ile karşınızda olacağım. Bu makalemden öğreneceğiniz dersleri aşağıda sizin için tekrarladım. Sağlıcakla kalın 🙂

Bu Makalede Öğrendiğimiz SEO Dersleri:

1- Google, anahtar kelimeleri sevmez.

2-Robots.txt ve Sitemap.xml olmazsa olmaz.

3-Google algoritmalarını  ve güncellemelerini takip et.

4-Ziyaretçi odaklı çalış.

5-Sanatçı ol.

6-Backlink, hacklink asla mübah değil.

 

5 Yorum

  1. Her ne kadar yüzeysel bir seo makalesi olsa da, hiç bilmeyen insanlar için faydalı bir yazı olmuş. Hemen hemen çoğu görüşünüze katılıyorum. Ancak bazı belirttiğiniz konulara katılmıyor. Zaten ters düştüğüm konularda sizde kendinizle ters düşmüşsünüz. Örneğin, bu makalede öğrendiğiniz seo derslerinde belirttiğiniz 1. ve 4. maddeler birbirine ters düşmektedir. Neden derseniz, çünkü ziyaretçi odaklı çalışmanız gerekiyorsa ki, sitenize hit almanız için bu şarttır. Ziyaretçi odaklı çalışmak için öncelikle ziyaretçileri çekebilmeniz için içeriğinizle alakalı anahtar kelime girmelisiniz. İçeriğiniz ile alakalı anahtar kelime girmezseniz, arama motoru sıralamalarında üstlere çıkamazsınız.

    1. Anahtar kelimeden kastımız meta keyword olarak eklenmesidir. Meta keywordler anahtar kelime yoğunluğuna sebebiyet vermesiyle ve yanlış kullanılması nedeniyle siteye oldukça büyük zararlar verebilir. Bu meta keyword kullanmadan da ziyaretçi odaklı bir yazı ile üst sıralara çok rahat bir şekilde gelebilirsiniz 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir