SEO

2019 SEO Trendleri ve 19 Özel Taktik

2019 yılında güzel bir optimizasyon ile sitenizi uçurmaya hazır mısınız?

Birkaç yıl önce backlinkleri, ping ve dizin sitelerini geride bıraktık. Birkaç gün önce de 2018 yılını geride bıraktık. 2018 yılı SEO açısından çok dalgalı bir yıl oldu. Google’ın yapay zeka algoritmaları birçok kez güncellenerek bütün dengeleri alt üst etti.

Genel olarak E-Ticaret sitelerinin SEO işlemleriyle uğraşan biri olarak söylemeliyim ki 2018 yılında trendyol bile çok zor durumlar yaşadı. Sürekli olarak değişen algoritmaları, güncellemeleri takip etsek de Google bazı değişimleri önceden haber verirken, örneğin https yönlendirmesi, mobil öncelik ve site hızı gibi, bazı değişimler hakkında dışarıya hiç bir bilgi sızdırmadı. Google’ın sır gibi sakladığı SEO kriterlerinin bir kısmı deneme yanılma yoluyla bulunurken bir kısmı ise tamamen bu işin içinde olan insanların sezgileri ile ortaya çıkabiliyor. Geceniz gündüzünüz SEO olunca artık Google’ı anlamaya hatta Google gibi düşünmeye başlıyorsunuz 🙂

2019 Yılı SEO Trendleri

2019 yılında öngördüğümüz önemli SEO kriterlerinden bahsederken size 19 adet taktik vereceğim. Bu kriterlerin bir kısmı bir süredir devam eden fakat 2019 yılında daha da değerli hale gelecek olan kriterlerdir.

Taktik 1 – Site hızını arttırın

2018 yılının başından bu yana en çok konuşulan SEO trendi, tabii ki sayfa hızı. Sayfanızın ne kadar hızlı açıldığı gerçekten büyük bir önem taşıyor. Hatta durumlar öyle bir hal aldı ki, sitenizin 1 saniye bile geç açılması binlerce kullanıcıyı kaybetmenize yol açabiliyor. Özellikle E-Ticaret siteleri için binlerce kullanıcı kaybı, on binlerce lira ciro kaybına sebep oluyor.

Google’ın Test My Site aracı: https://testmysite.withgoogle.com/intl/tr-tr 

Yukarıda verdiğim aracı kullanarak mobilde sitenizin hızını ölçebilirsiniz. Sitenizin açılış hızı 5 saniye ise yaklaşık %19 civarında kullanıcı kaybı yaşayabilirsiniz şeklinde bir uyarı alabilirsiniz. Siteniz için hız optimizasyonu çalışmalarını tamamladıktan sonra tekrar test edebilirsiniz. İdeal site açılış hızı 3 saniyedir.

PageSpeed Insight aracını kullanarak sitenin masaüstü ve mobil hızını ayrı ayrı ölçebilirsiniz. Bu kısımda ise iki skorun da 80’in üzerinde olmasını öneriyoruz.

Site hızımı nasıl arttırabilirim?

Sitenizin hızını arttırmak için temel olarak yapmanız gereken işlemler;

  • Kullanılmayan css ve javascript dosyalarını kaldırmak.
  • Ağır olan css ve js dosyalarını sıkıştırmak.
  • Lazyload kullanarak görselleri ertelemek
  • Önbellekleme sistemi kullanmak.
  • İyi bir sunucudan hizmet almak.
  • Görsel boyutlarını düşürmek.
  • Sitenizde gereksiz alanlar kullanmamak.
  • HTML dosyalarınızı olabildiğince sıkıştırmak.

gibi gibi birçok işlem ile sitenizin hızını arttırabilirsiniz.

Taktik 2 – Video içerik üretin

Google, Youtube’u satın aldıktan sonra web sayfalarında video içeriğe daha fazla önem vermeye başladı. Youtube üzerinde de yapay zeka algoritmaları kullanarak geliştirmeler yaptığını da biliyoruz. Yani videonuzda anlattığınız tüm her şeyi ses kaydından metine çevirmesi aynı zamanda aramalarda direkt olarak karşınıza çıkarması zaten bunu anlatıyor.

Youtube’da ürettiğiniz videoları web sitenize ekleyerek sayfalarınızı daha değerli hale getirebilirsiniz. Video eklemeniz aynı zamanda sayfada geçirilen süreyi arttıracaktır. Bu durumda videonun izlenmesi direkt olarak kullanıcı davranışını etkilediği için Google’ın gözünde değerleneceksiniz.

Aynı zamanda dünya çapında yapılan araştırmalar gösteriyor ki artık kullanıcılar yazı okumaktan çok video izlemeyi tercih ediyor.

Öyleyse sen niye uzun uzun yazıyorsun Onur kardeşim diyecekseniz, müjdeyi vereyim. Çok yakında Dijital Pazarlama, E-Ticaret ve SEO üzerine video eğitimlere başlıyoruz. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan şimdiden takibe alabilirsiniz.

https://www.youtube.com/channel/videobu

Taktik 3 – Uzun, çok başlıklı konuyu elen alan ve bütünsel yazılar yazın

Burada paylaşacağım 19 taktiği ayrı ayrı paylaşmak yerine tek bir içerikte topladım. Bütünsel olarak SEO’yu anlatıyorum ve yazı içerisinde 19 alt başlığım var. 3. Taktiği şu anda kullanıyorum. 3 ay sonra sizlere bu içeriğin altında sadece bu içerik için aldığım trafiği ve anahtar kelimeleri paylaşacağım.

Bu SEO taktiğinde göreceksiniz içeriğiniz ne kadar uzun ve çok başlıklı ise o kadar farklı anahtar kelimelerden trafik alıyor. İsterseniz bu söylediğime şimdiden canı gönülden inanarak, konu ve alt başlıklarınızı belirleyerek içerik üretmeye başlayabilirsiniz.

Size bunun için ufak birkaç taktik daha vereyim:

  • Yazılarda bütünselliği yakalayabilmek için yazınızı hazırlarken tüm alt başlıkları önceden belirleyin.
  • Her içeriğiniz için önceden anahtar kelime araştırması yapın, rakip içerikleri inceleyin ve olabildiğince detay araştırın.
  • Başlıktaki anahtar kelimenizi her alt başlıkta eşit oranda olacak şekilde dağıtın.
  • Yazınızı bir kerede yazıp bitirmeyin, bitirdikten sonra tekrar üzerinden geçin.

Taktik 4 – Daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatın

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatın

Kullanıcı deneyimi, son yıllarda oldukça popüler bir hal almaya başladı. Özellikle E-Ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi (UX) dokunuşlarıyla E-Ticaret dönüşüm oranlarında cüzi miktarlarda artışlar yakalanabiliyor. Siz de kullanıcı deneyimine önem verin. SEO yaparken sadece Google’ı düşünmeyin biraz da kullanıcıyı düşünün.

300 Milyon Dolarlık Buton’un hikayesini duydunuz mu?

https://medium.com/@Uservision/300-milyon-dolarl%C4%B1k-buton-c1fe2a45f242

Araştırın! kullanıcılar ne istiyor? Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları inceleyin. Bunun için Yandex Metrica ve Heatmap eklentileri kullanın. Sayfanızda gezinen kullanıcıların tıkandığı noktaları bulun.

Örneğin: Sepet adımları çok uzun olan E-Ticaret sitelerinde birçok kullanıcının sipariş tamamlandı sayfasını görmeden kapattığı görülüyor. Bu duruma engel olmak sizin elinizde.

Sitenizde ufak dokunuşlar yapın. Kullanıcı deneyimlerini arttırmak için A/B testleri yapabilirsiniz. Örneğin sitenizde ana sayfada bulunan kapak görsellerinde tasarım değişikliği yapın, font değişikliği yapın. Kullanıcı deneyimi trendlerini takip edin.

Hazır bu kadar açmışken, kısaca A/B testinden bahsedelim. A/B testleri SEO uzmanları tarafından çok fazla kullanılmasa da bence SEO için çok gereklidir. Sitenize yapacağınız bir tasarım değişikliğini iki farklı gruba aynı anda göstererek etkileşim oranlarını takip etmek A/B testi tanımı olabilir aslında.

A/B testlerini Google Optimize aracılığıyla çok kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Hala Google Optimize kullanmıyorsanız, çok şey kaybediyorsunuz demektir.

Google Optimize için kişiye özel uygulamalı ve birebir eğitimimden faydalanmak için hemen benimle iletişime geçip detaylı bilgi alabilirsiniz .

Taktik 5 – Sayfanızı sıfırıncı sonuçlara çıkartmaya çalışın.

Google, sıfırıncı sonuçlar yani featured snippets için kimseye söz vermiyor. Tam olarak şunu şunu yaparsan burada olursun demiyor. Ama ben çok kez gördüm ki liste içerikler ve doğru şema yapılandırması kullanılan içerikler sıfırıncı sonuçlarda yer alıyor.

Liste içerik, yani En İyi Ekonomi Yazarları gibi bir içerik üretecekseniz içeriğinizde, her ekonomi yazarı için bir H2 ya H3 başlık bulundurmalı ve o başlıkların altlarına altyazıları bulunan bir görsel eklemelisiniz. Görsel altyazılarının SEO’ya katkısını bilmeyen yoktur zaten.

Aşağıdaki görselde “Türkiye’nin En İyi Ekonomi Yazarları” başlıklı bir içerik göreceksiniz. Featured snippet almış fakat şöyle bir durum var: “en iyi ekonomi yazarları” aramasında bu snippet gelmiyor. Çünkü orada Google’ın kendi hazırlamış olduğu bir liste var. “iyi ekonomi yazarları” aramasında ise bizim hazırladığımız bir içerik bulunuyor 🙂

Dilerseniz siteyi ziyaret edip içeriği inceleyerek siz de nasıl sıfırıncı sonuç garantili liste içerik üreteceğinizi öğrenebilirsiniz. Bağlantı vermiyorum, sayfayı nasıl bulacağınızı zaten biliyorsunuz 🙂

En İyi Ekonomi Yazarları – Featured Snippet

Taktik 6 –  Sesli Aramalar için SSS sayfaları oluşturun

 

Sesli Aramalar için SSS sayfaları oluşturun

2019’un SEO için en önemli güncellemelerinin SSS sayfaları ve sesli aramalar üzerine olacağını düşünüyoruz. Google Asistant ve Siri gibi araçlar ile sesli aramaların arttığı bir dönemdeyiz. Google’da sesli arama yapan kişilerin sayısı oldukça artıyor.

Sesli arama yapan kullanıcılar genelde uzun kuyruklu aramalar yapıyor. Yani “2019 yılı seo trendleri nedir?” “x uygulamasını indir” “puantiye desenli kırmızı elbise satın almak istiyorum” gibi.

Sitenizde SEO yaparken artık aranma hacmi çok yüksek olan bir veya iki kelimeli arama terimleri yerine daha uzun kuyruklu aramaları odaklayan içerikler üretmelisiniz. Bunun en güzel taktiği ise SSS sayfaları yani Sıkça Sorulan Sorular sayfaları üretmektir.

Kullanıcıların size yönelttiği veya yöneltebileceği soruları derleyerek, sitenizin alt bölümüne yerleştirmek oldukça katkı sağlayacaktır.

Taktik 7 – Tıklama oranını arttıracak başlık ve açıklamalara odaklanın

Tıklama oranını arttıracak başlık ve açıklamalara odaklanın

2018 yılından bu yana etkisini net olarak gördüğüm ve değeri hiç azalmayacak olan SEO taktiğidir. Sayfanız 1. sırada değilse tıklama alabilmek için dikkat çekmeniz gereklidir. Alt sıralarda göze çarpan bir başlığı gören birçok kullanıcı merak ederek sayfanızı ziyaret edecektir. Tıklama oranlarını arttırmak, sayfanıza değer katarak üst sıralara doğru gitmenizi kolaylaştıracaktır.

Başlıklarınızda Call To Action uygulayın. Yani insanları harekete geçirin.

Örnek: ” Evde Bakım Maaşı Yatan İller ” başlığının yanında (Sürekli GÜNCEL) şeklinde bir ibare ekleyerek tıklama oranlarını çok net bir şekilde arttırabilirsiniz.

Hemen ufak bir uygulama ile başlayabilirsiniz hatta. Search Console > Performans > Sayfa sayısı bölümüne girdikten sonra hangi sayfanızın ne kadar gösterim, tıklama ve tıklama oranına sahip olduğunu görebilirsiniz. İçerisinde tıklama oranı düşük olan bir sayfa seçip, sadece başlık ve açıklama değişikliği yapalım.  Daha sonra tekrar bu bölümden tıklama oranlarındaki artışı takip edebilirsiniz.

Oldukça eğlenceli bir biçimde başlık ve açıklama yazılarının nasıl olması gerektiğini anlattığım “No Title No Description, Let’s Party Call To Action” içeriğime aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

No Title, No Description

 

Taktik 8- Sosyal sinyaller verin, sosyal medyadan faydalanın.

Eski dönemlerde (SEO’nun antik çağında diyorum ben bu dönemlere) birçok farklı sosyal medya hesabı açılıp fütursuzca paylaşımlar yapılarak, sosyal sinyal gönderilirdi. Kimsenin takip etmediği bir tumblr hesabında paylaşım yapmanın size ne gibi bir katkısı olabilir? Veya tamamen fake takipçiden oluşan twitter hesaplarında yapılan link paylaşımları size nasıl dönüş sağlar?

Burada yapmanız gereken en önemli olay, hedef kitlenizin bulunduğu sosyal medya hesabını aktif bir şekilde kullanıp tamamen doğal takipçiler edinmenizdir. Twitter ve Facebook’un hedef kitlesinin farklı olduğunu biliyorsunuzdur az çok. Twitter daha genç kitleye hitap ederken Facebook’ta her yaştan insanlar bulunmakta.

Sosyal medya hesaplarını aktif ve düzenli bir şekilde kullanarak, takipçiler edindikten sonra yaptığınız her paylaşım sizi SEO’da bir adım daha yukarıya çıkaracaktır.

Taktik 9 – Kelime sıklığı devri kapandı artık TF*IDF ve LSI yöntemleri devri başladı

 

Kelime sıklığı devri kapandı artık TF*IDF ve LSI yöntemleri devri başladı

Belirlediğiniz bir anahtar kelimenin oranını %2 ile %8 arasında tutmaya devam edin tabii ki bunu aşarak spam yapmayın ama LSI yöntemlerini de kullanın artık.

Örnek veriyorum “araba” kelimesinde yükselmek için içeriğinizde sadece “araba”yı anlatırsanız saçmalamış olursunuz. Bunun yerine araba hakkında tüm teknik detaylara inseniz, motor özelliklerinden, yakıt tüketiminden bahsetseniz ve kullanıcıların merak edeceği bütün konuları anlatsanız ayrıca sadece araba değil otomobil kelimesini de kullansanız, ne kadar hoş olur değil mi?

TF*IDF terimlerini belki de ilk defa duyuyorsunuz.  Term Frequency – Inverse Document Frequency  yani Terim Frekansı ve Ters Metin Frekansı anlamına gelmektedir. Bu aslında metin madenciliğinde sıralama için kullanılan basit bir hesaplamadır.

SEO araçları arasında TF*IDF için hazırlanmış çok güzel bir araç buldum. Yakın zamanda sizlere detaylı kullanımı ile anlatacağım.

TF*IDF hesaplaması yapmak için önce TF değerini bulmalıyız. Terim frekansını bulmak için;

  1. Bir sayfa belirleyin ve ilgilendiğiniz anahtar kelimenin kaç kere geçtiğini bulun.
  2. Ardından o sayfada en çok kullanılan kelimenin kaç kere geçtiğini bulun.
  3. İkisini birbirine bölün.

Örneğin: “SEO” sayfamda SEO kelimesi 10 kere geçmiş olsun ve en fazla “bir” kelimesini kullanmışız. Bunun sayısı da 20 olsun.

10/20 = 0.5 benim TF değerim olacaktır.

Şimdi de IDF değerini bulalım.  IDF = log ( Toplam sayfa sayısı / anahtar kelimeyi içeren sayfa sayısı )

  • Toplam 100 sayfam bulunsun ve “SEO” kelimesi geçen 10 sayfam bulunsun.
  • log (100 / 10) = 1 olacaktır.

Bu durumda benim TF * IDF değerim ise  0.5 * 1 = 0.5 olacaktır.

Şimdi elimize bir 0.5 geçti bunu ne yapacağız diyebilirsiniz. Kısaca onu da anlatayım. Burada anlatmak istediğimiz konu aslında şuydu; Sadece tek bir içerikte yaptığınız mükemmel anahtar kelime oranı sizi tek başına yukarıya çıkarmak web sitenizde bulunan tüm içerikler ve anahtar kelimenizin geçtiği içerik sayısı hesaplanır. Google da bu hesaplamaları neredeyse sitenizde bulunan tüm kelimeler için uygulamaktadır.

Taktik 10 – Değer üretin

Web sitenizde içerik üretirken sadece anahtar kelimenizi düşünüp içerikler yazmayın. Değerli içerikler yazın, değer üretmeye çalışın.

Değerli içerik nasıl oluşturulur? Bunu yalnızca siz bilebilirsiniz. Yaptığınız işe verdiğiniz değeri, sitenizde de yansıtmalısınız. Eğer bir firmaya içerik hizmeti veriyorsanız, içeriğin konusuna hakim birisinin yazması çok önemlidir.

Kendimden örnek vermek gerekirse Google Tag Manager üzerine eğitimler verdiğim için ve bu işten para kazandığım için içeriğimi üretirken değer yaratmaya çalıştım. Değerli bir içerik ürettiğimi de düşünüyorum. Tabi sizin yorumlarınız da çok önemli.

Değer, fayda ilişkisini iyi dengeleyin. Ürettiğiniz her içeriğe sevginizi ve emeğinizi katın. Mutlaka faydasını göreceksiniz. İnanın bana.

Taktik 11 – Kullanıcılarınız ile empati kurun

Fark ettiniz mi bilmiyorum ama 2019 yılında SEO adına trend olacağını düşündüğümüz kriterlerin birçoğu içerik üzerinden ilerliyor. Bu da demek oluyor ki en çok zamanımızı içerik üretmeye harcayacağız. Bunu yaparken de kullanıcılar ile empati kurmayı kesinlikle unutmayalım.

Size burada, empati nedir, nasıl kurulur diye anlatmayacağım. SEO yaparken empati kurmak ne işe yarar diye bir düşüncesi olan kişilerin yazıyı buraya kadar okuyacağını da düşünmüyorum. Siz bu satırları okurken onlar muhtemelen backlink kovalıyor olacaklardır 🙂

Aşağı yukarı bu yazıyı okurken hissedeceklerinizi anlamaya çalışarak yazmaya çalışıyorum. İşte bunun adı empatidir. İçeriğimin bazı noktalarında sıkılabileceğinizi düşünerek konuları kısa kısa geçiyorum, araya ufak espriler ekliyorum. Bütün bunların amacı size yazdığım yazıyı tamamıyla okutabilmek, edindiğim tecrübeleri size aktarmak ve sitede kalma sürenizi arttırmak aslında.

Taktik 12 – İnfografiklere veda edelim. AR / VR geliyor.

Şüphesiz ki teknolojiye ayak uydurmak her zaman Google’da üst sıralara çıkmanız için faydalı olacaktır. Peki neden infografiklere veda ediyoruz. İnfografikler çok güzel değil miydi? Birçok bilgiyi tek bir görselde barındırmıyor muydu? Tamam bunlar doğru ama infografiklerin çok geç yüklendiğini ve mobil cihazlarda çok da kullanışlı olmadığını düşünüyoruz.

İnfografiklerin yerine AR / VR teknolojilerini kullanarak çok güzel içerikler hazırlanabilir. Örneğin ürünlerinizin katalogu pdf olarak vermeyin de 360 derece sanal mağaza oluşturun. Bunu uyguladıktan sonra içeriğiniz değerlenmiş olacak. 10. taktik için güzel bir adım.

Taktik 13 – Canlı Yayınlar Ekleyin

 

2019 yılında SEO yaparken Youtube – Google ilişkisini çok iyi kurmalısınız. Video içerikler üretmenin yanı sıra canlı yayınlar eklemek de çok faydalı olacaktır.

Hatta canlı yayınızı web sitenizde özel bir sayfa olarak paylaştığınızda rich snippet olarak görünüm alacaksınız. Bu sayede hem tıklama oranlarınız artacak, Hem de canlı yayınları izleyenler oldukça sitede kalma süreleriniz artacak.

Taktik 14 – Geri bildirimleri dikkate alın.

Feedback, yani geri bildirim, her firma için çok önemli bir durumdur. Kullanıcı ile web sitesi arasındaki geri bildirim alışverişi ise sitenizin SEO açısından kuvvetli olmasını sağlayacaktır. Örneğin içeriğinizde hatalı bilgi verdiniz ve yorum geldi. Hatalı içeriğinizi düzenleyip, kullanıcıya teşekkür etmeniz basit bir feedbacktir.

Bunun haricinde, kullanıcı anketleri ile site tasarımına dair feedbackler yapabilirsiniz. Her geri bildirim aslında siteniz için bir geliştirme aşamasıdır.

Taktik 15 – Direkt Trafik ve Marka Aramaları Sağlayın

Arama motorunda yükselebilmek için sitenize gelen kullanıcıların arama motoru kullanmaması lazım desem biraz absürd kaçar değil mi? Ama durumlar biraz da böyle. Google kullanıcıların yalnızca arama motorundaki aramaları ve site üzerindeki davranışları üzerinden incelemiyor. Aynı zamanda siteye giriş yollarını dikkate alıyor. Web sayfanıza ne kadar çok farklı kanaldan ziyaretçi çekerseniz Google’ın gözünde o kadar değerlisiniz demektir.

Direkt trafik ya da marka aramaları sağlayarak sayfanızın SEO değerini oldukça yükseltebilirsiniz. Peki direkt trafik nasıl sağlanır? Öncelikle sitenize organik yolla veya reklam yoluyla bir kullanıcıyı düşünün. Daha sonradan direkt olarak sitenizin tam URL’ini üstteki arama çubuğu bölümüne yazıp sitenize giriş yapması size olumlu yönde katkı sağlar. Aynı şekilde tam URL’i hatırlayamayan bir kullanıcının Google’da markanızı aratarak sitenize giriş yapması da diğer sayfalarda ve diğer kelimelerde performansınızın artmasını sağlayacaktır.

Taktik 16 – Meta keywords’lerden kurtulun

Güzel hazırlanmış bir içerik için farklı farklı etiket sayfaları oluşturarak aynı sayfayı kopyalamanın hiçbir manası yok. Meta keywords’lerden tamamen kurtulun. Etiketleri kaldırın, arşiv sayfalarını no-index’e alın.

Google artık çok farklı algoritmalar kullanıyor. RankBrain algoritması, kendi kendine öğrenen bir algoritma. RankBrain’i anlamaya çalışın, ona güzel şeyler öğretelim.

Etiket sayfaları Google dizininde birçok sayfa oluşturuyor. Bunların hiç birine ihtiyacınız yok. Değerli tek bir sayfayı etiket sayfaları değersizleştirmeyin.

Taktik 17 – Mobil için amp ve pwadan yararlanın

Mobil için amp ve pwadan yararlanın

Dünya çapında mobil internet kullanımının artmasıyla birlikte mobil site hızı da önem kazandı. Bir üst kısımda anlattığımız işlemleri uygulayıp hala mobil site hızından memnun olmayan kişilerin AMP veya PWA sistemlere geçmesini öneriyorum.

Sadece site hızını yüksek tutmak için değil ayrıca Google News kaydı yaptırmak isteyen haber siteleri için de AMP oldukça önemlidir.

Taktik 18 – Değersiz sayfaları iyileştirin ya da silin.

Sitenizde değersiz, kalitesiz hiç bir sayfa bulunmasın. Sırf yazı yazmak için yazmayın. Daha önce de bahsettiğimiz gibi değer üretmeye çalışın. Bu taktiğin ikinci kısmı ise değersiz sayfalarınızı iyileştirmek ya da silmek olsun.

Google Analytics aracılığıyla değerli ve değersiz tüm sayfalarınızı görebilirsiniz. SEO için atak şeklinde çalışmalar yapacağınız gibi defansif yönde de çalışmalar yapmalısınız. Değersiz sayfaları silmek, defansif bir SEO hamlesidir.

Taktik 19 – Kullanıcı davranışlarını analiz edin.

SEO tek taraflı bir şekilde yalnızca sizin düşündüğünüz anahtar kelimelerde ilk sıralara çıkmak değildir. 2019 yılında çok kapsamlı ve farklı yöntemleri de dahil ederek sitenizin performansını arttırmak için kullanıcı davranışlarını analiz edin.

Yandex Metrica, Google Analytics, HotJar, FB Pixel Analytics gibi araçlar kullanarak kullanıcı davranışı analizi yapın. Analizleriniz sonucunda sayfanızda tasarım ve içerik iyileştirmeleri yaparak SEO için önemli bir hamle yapmış olacaksınız.

38 Yorum

  1. Pagespeed insght için verilen hataların nasıl çözüleceğini de anlatabilirsiniz.
    Örneğin masaüstünde 95 alırken mobil 30 alıyor kullanılmayan CSS kaldır diyor responsive temada nasıl yapılır vb gibi.

  2. 2019’da SEO trendleri epey değişecek gibi görünüyor. Bunlara uyum sağlayamayan sitelerin gerilere düşmesini izleyeceğiz sanırım. Başarılı bir yazı olmuş, elinize sağlık.

  3. Çok güzel bir makale olmuş. Buradaki adımların her birini ciddi zaman ayırarak uygulayacak olsak, sanırım çıkaramayacağımız web sitesi kalmaz. Emeğinize sağlık.

  4. Verdiğiniz bilgiler çok işe yarayıcıydı kendi web sitemde uygulamayı düşünüyorum, umarım daha güzel yerlere gelebilirim böyle güzel bir yazı yazdığınız için kendinizle gurur duymalısınız.

    1. Merhabalar, sitemap’i ana dizine eklemenizde fayda var.

      https://www.xml-sitemaps.com/

      Yukarıdaki siteden ücretsiz bir şekilde sitemap oluşturabilir ve sitenin ana dizinine rahatlıkla ekleyebilirsiniz.

      Robots.txt tarafınada sitemap’i eklemeyi unutmayalım.

  5. Seo hakkında güzel bilgilere yer verdiğiniz için teşekkürler. Sürekli yeni bir şeylerin çıkmasından dolayı web siteler bu gelişmeleri yakından takip etmeli aksi durumda google sıralamalarında sıra kaybetmek an meseledir.

  6. Bilgilendirme için teşekkür ederim sitemi dediğiniz şekilde seo uygun kriterler ile yaptım seo puanım 60 dan 85 yükseldi teşekkürler bu tarz seo paylaşımları gelmesini istiyoruz

  7. Arkadaş gerçekten çok başarılı anlatmış, bu dediklerinin en az yarısını yapabilenlerin önü açık ilk öncelik daima seo kavramıdır.

Balim için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir